Monday, May 18, 2009

NRK tabbe - men Synnøve leverte

Jeg synes at denne debatten blir litt for stort angrep mot en person jeg ikke hadde forventet noe annet av. Er glad for å se at hun får noe støtte. Synnøve Svabø har for meg gjennom årene blitt den underholdningspersonen jeg hørte på lørdag kveld. Jeg ler oftest av Synnøve jeg, og synes hun er morsom, tøff, til tider vågal.

Og det er da jeg undrer meg, hvorfor i all verden hyret NRK inn Svabø til å lede programmet på norsk kringkasting? Vi har kommet i en tid der de flest vet hva "eigth, ten, and twelve points goes to Norway" betyr (selvom om det ikke skjer ofte). MGP er jo i seg selv ett underholdningshow, så dere trenger ikke Svabø til å legge til ekstra underholdning, det funker ikke.

Så kjære Svabø, jeg synes du er flott underholdning jeg, og jeg håper ikke dette legger en demper på deg. Men takk nei til framtidig oppdrag med mindre du har planer om å legge om stilen, dette passer deg ikke for øyeblikket.

Til NRK, legg inn litt mere tid til "the fitting room"

3 comments:

  1. Veldig enig med deg der... Syns hun gjør en god jobb ellers, hun er morsom og underholdende, men i denne settingen var bare ikke valget riktig. Jeg håper folk snart kan la det ligge.. det er ærlig talt ikke noen stor sak.

    ReplyDelete
  2. Kunne levd fint med spydige kommentarer og humor. Det er liksom MGP det. Likte godt Jostein der.
    Det Svabø ikke greide var å holde kjeft under avstemmingen. Dette er den spennende delen og krever egentlig svært lite innspill fra kommentatoren. Ideen med å ringe halve verden og ellers generelt mase var det som trigget kritikken. Hadde hun greid å holde kjeft vi den perioden hadde alle vært storfornøyd og kost seg over humoren. Nå ble man fedup av hele "kjerringa" og da blir man sur over hele seansen.
    Respekter avstemmingen. Dette er tross alt høydepunktet under mpg.

    ReplyDelete
  3. Kjartan,
    tror du og jeg i bunn og grunn er enig, men jeg velger å mene at det er feil å være sur på Svabø, dette er stilen hennes, og den skal hun få lov til å ha. Feil av NRK å velge noen med denne stilen til å kommentere programmet, selvom jeg nok også mener at Svabø kanskje burde ha tenkt seg om to ganger og så takket nei til oppdraget.

    ReplyDelete